Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodawanie palnów - propozycja
Autor Wiadomość
Irluna



Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 12
Wysłany: 2011-09-29, 22:37   Dodawanie palnów - propozycja

Jak dla mnie za dużo jest tych podstron, na których trzeba dodawać plan. Można by to ograniczyć do jednej strony tak naprawdę (ewentualnie kilku - np. rozróżnienie na kraje): http://img94.imageshack.u...zwy1kopiamc.jpg
Ostatnio zmieniony przez Irluna 2011-09-30, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Otai 
Kapitan not-so-Marvelous



Wiek: 30
Dołączyła: 01 Lip 2010
Posty: 2065
Skąd: z pudełka
Wysłany: 2011-09-29, 22:56   

Ja bym pomyślała o podstronach ;) , ale nadal jestem za tym, żeby rozdzielić zakończone od planowanych i trwających, albo chociaż zakończone od reszty.

Zamiast "najnowszych planów", mogłyby być "dramy wprowadzone do tabelek/rejestru/spisu", a z dram-zgłoszeń można by zrobić "dramy oczekujące na wpisanie" , bo mimo wszystko niektóre osoby mieszają w planach i tabelkach, oczywiście można rozszerzyć dostęp dla tych którzy nie psują i nie zajmują notorycznie dram niepotwierdzonych. A zgłoszenia potraktować jako "oczekujące".

Właściwie to myślałam, żeby w zgłoszeniach w uwagach ludzie do starszych dram podawali uwagę w stylu "zamierzam rozpocząć tłumaczenie w bliskim terminie" to wtedy by się szybciej wszystko wrzucało, bo jak widać ostatnio ludzie mają dużo mniej czasu.

Dlatego gdyby ktoś się chciał zgłosić do pomocy to właśnie tu i teraz ma okazje... albo jak sie wyśpię to założę sensowny temat.
_________________

Super Sentaie robią mi sieczkę z mózgu

Moje postępy w pracy | Gekiuma Henshin blog - zapraszam

OGARNIAM ŻYCIE, WRÓCĘ TO BĘDĘ
 
 
     
Irluna



Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 12
Wysłany: 2011-09-30, 09:20   

Otai napisał/a:
Zamiast "najnowszych planów", mogłyby być "dramy wprowadzone do tabelek/rejestru/spisu", a z dram-zgłoszeń można by zrobić "dramy oczekujące na wpisanie"

Aha, czyli wszystko zostaje po staremu ale pod nową nazwą. To po co w ogóle coś zmieniać.
 
     
Otai 
Kapitan not-so-Marvelous



Wiek: 30
Dołączyła: 01 Lip 2010
Posty: 2065
Skąd: z pudełka
Wysłany: 2011-09-30, 09:32   

Myślałam, że proponujesz zmiany w tabelkach? A ja tu mówię o spisie najnowszych planów/zgłoszeniach, które ze względu na pewne osoby (lub całe grupy) muszą pozostać, chyba, ze tak jak mówię znajdzie się ktoś kto ma dużo czasu, żeby ich na bieżąco sprawdzać, żeby nie pojawiły się błędy - jeśli taka osoba, która będzie miała dużo chęci i czasu się znajdzie to ja naprawdę nie mam nic przeciwko zwężeniem fansubwiki całkowicie - ale musi się znaleźć ktoś kto będzie nad tym czuwał co się dzieje. Na razie jedyne co możemy zrobić to zwężać f-wiki stopniowo, jeśli osoby, które do tej osoby pracowały przy niej lub jakieś nowe nie zadeklarują się, że będą mieli na to oko cały czas. Na razie musi być gdzieś spis co zostało wpisane do planów, żeby ktoś mógł to sprawdzić (chyba, że wprowadzimy obowiązek wpisywania w uwagi edycji co się wpisało, a w innym wypadku anulujemy edycje - dzięki uwagom rzeczywiście można by się zorientować co i kiedy sprawdzić). To też kwestia tego, że jedna osoba może drugiej przez pomyłkę/na złość/cokolwiek plan usunąć jeśli mamy tylko jedną tabelkę i nie ma jak tego sprawdzić chyba, że przeszukiwać całą historię - a bez takiej listy albo wyraźnego wpisywania w uwagi co się zrobiło to nie będzie możliwe, a nikt na pewno nie będzie przeszukiwał całej historii strony, żeby zobaczyć co się stało jak już błąd się znajdzie. No i nadal zgłoszenia są potrzebne, bo nie wszyscy mogą zgłaszać normalnie - są grupy poza wiki (nawet takie, które kradną suby), które notorycznie pchają sie na wiki i chca się dopisywać więc o nich też trzeba pomyśleć. Tak jak mówiłam, więcej osób z uprawnieniami do zgłoszeń by ułatwiło taką pracę (ale o tym pisałam)... ale całkowita likwidacja praktycznie wszystkiego byłaby dołożeniem pracy tym osobom, które teraz muszą ogarniać wiki, a że część ekipy tego nie robi, bo im się "już nie chce" to świadczy na ich niekorzyść, a nie na niekorzyść tych, którzy jeszcze coś robią, więc wolałabym im nagle pracy nie dokładać. Zmiany muszą być przemyślane pod każdym kątem tak, żeby osoby, które się tym regularnie zajmują miały mniej pracy i dokładnie wiedziały co się działo, kiedy ich nie było, tak, że zmiany w zapisie i zwężeniu fansubu muszą nieść za sobą też pomysły jak poradzić sobie z problemami, które istnieją, a mogłyby się rozrosnąć bez odpowiednich spisów i jak nie dołożyć roboty tym, którzy się tym zajmują. To co napisałam o wpisywaniu uwag mogłoby zastąpić inne dane i wtedy łatwo szukałoby się w historii, ale w takim wypadku nie ma zmiłuj się - trzeba wpisać co się dopisało, bo jak ktoś tego nie zrobi to będzie taki hardkor znaleźć i dowieźć czegoś potem, że na pewno nikt nie weźmie odpowiedzialność za to, że jakaś grupa miała coś w planach i w pewnym momencie tajemniczo to zniknęło.

Jest jeszcze kwestia tego, gdzie w tym momencie podawać źródło, żeby nie pojawiły się nam dramy zupełnie niepotwierdzone i plotki w spisie? Bo nie sądzę, żeby modzi mieli encyklopedię w głowie, a zmuszanie ich samych do sprawdzania, googlowania czy coś jest rzeczywiście potwierdzone to kolejne dokładanie roboty ludziom, którzy i tak już sporo swojego wolnego czasu poświęcają na wiki. Chyba, ze znajdzie się osoba, która będzie i nad tym czuwać i będzie mieć na to dużo czasu, niestety na chwilę obecną takiej nie ma jak widać. Można by dodać obowiązek wpisywania do uwag źródła do tytułów z bieżącego i kolejnych lat na przykład.


Czyli w skrócie - wpisywanie w uwagi co się zrobiło w edycji mogłoby zastąpić "najnowsze plany", ale to musiałby być obowiązek przy każdym jednorazowym wpisaniu planów, żeby potem każdy mógł się odnaleźć. Oraz obowiązek wpisania źródła do uwag z roku bieżącego oraz nadchodzących.

Tyle konkretów jakie przyszły mi do głowy mogę napisać teraz, ale jest jeszcze kilka kwestii o których pisałam teraz i wcześniej jeśli jeszcze bardziej chcielibyście to zminimalizować, np. zlikwidować zgłoszenia (za czym chwilowo jestem na nie, widząc jakie cuda na kiju potrafią tam ludzie wpisać ;/), natomiast jestem za zwiększeniem uprawnień ludzi do wpisywania, ale o tym akurat mówiłam od dawna i nie raz.
_________________

Super Sentaie robią mi sieczkę z mózgu

Moje postępy w pracy | Gekiuma Henshin blog - zapraszam

OGARNIAM ŻYCIE, WRÓCĘ TO BĘDĘ
 
 
     
Irluna



Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 12
Wysłany: 2011-09-30, 10:39   

Cytat:
Myślałam, że proponujesz zmiany w tabelkach?

Jeśli moja propozycja odnosiłaby się tylko do tabelek. To sama sobie przeczysz:
Otai napisał/a:
Ja bym pomyślała o podstronach ;) , ale nadal jestem za tym, żeby rozdzielić zakończone od planowanych i trwających, albo chociaż zakończone od reszty.

Czyli zostałoby tak samo, jak jest teraz. Dwadzieścia podstron, które należy przejrzeć.

Jak już nalegasz, by była strona z najnowszymi planami, to mogłaby zostać, jako kontrolna.
W ten sposób tak naprawdę można by było ograniczyć się do 2 podstron, zamiast 5 do sprawdzenia.

Otai napisał/a:
Jest jeszcze kwestia tego, gdzie w tym momencie podawać źródło, żeby nie pojawiły się nam dramy zupełnie niepotwierdzone i plotki w spisie?

To spokojnie można dodać jedną kolumnę, ja tak podałam na szybko, co można zrobić. Można też dodać np. kolumnę rok.
 
     
Otai 
Kapitan not-so-Marvelous



Wiek: 30
Dołączyła: 01 Lip 2010
Posty: 2065
Skąd: z pudełka
Wysłany: 2011-09-30, 10:47   

Irluna napisał/a:
Jeśli moja propozycja odnosiłaby się tylko do tabelek. To sama sobie przeczysz:


O tym też myślę jako o tabelkach ;) to + rocznikowe. ^_^

Irluna napisał/a:
Można też dodać np. kolumnę rok.


Też o tym myślałam.

Tylko właśnie nad tym wszystkim trzeba popracować i dograć i znaleźć dogodny termin dla ludzi, którzy zajeliby się tymi zmianami i przeredagowywaniem wszystkiego, jeśli (a raczej kiedy, bo uważam, że na dzień dzisiejszy zminimalizowanie ilości miejsc do wpisywania w jakiś rozsądny i dopracowany sposób byłoby wygodne) pomysł wejdzie w życie.

Ja się mogę zadeklarować do pomocy przy zmainie takich tabelek, ale nie w ciągu najbliższego miesiąca (a pzynajmniej najbliższych dwóch tygodni) niestety ^^' . A jak inni ewentualnie? Kto byłby chętny do pomocy przy takich zmianach?
_________________

Super Sentaie robią mi sieczkę z mózgu

Moje postępy w pracy | Gekiuma Henshin blog - zapraszam

OGARNIAM ŻYCIE, WRÓCĘ TO BĘDĘ
 
 
     
Preity 
Szara eminencja



Wiek: 37
Dołączyła: 01 Lip 2010
Posty: 541
Wysłany: 2011-10-01, 16:29   

Z góry przepraszam za mój pokręcony post, ale od poniedziałku mamy zapowiedzianą w szkole kontrolę i ostatni tydzień spędziłam wśród tony bzdurnych papierów, więc moje możliwości w zakresie racjonalnego myślenia są mocno ograniczone.
Przeczytałam całą dyskusję i nie powiem, żebym za wiele z niej zrozumiała (powód powyżej). Z jednym na pewno się zgodzę - pozwolenie na swobodną edycję stron z planami wszystkim może dać totalny bałagan i kolejną wojnę tłumaczeniową.
Inny rozwiązaniem jest wybranie 3-4 osób które będą zajmowały się przenoszeniem zgłoszeń do planów, ale pod warunkiem, że nie muszą pilnować innych rzeczy na wiki, oraz reszta osób z uprawnieniami grzecznie wpisuje swoje plany na stronę zgłoszeń.
Bo tabelki powstały z myślą o użytkownikach, by szybko mogli sprawdzić co na jaki etapie jest. Lista planów i zgłoszenia powstały w trakcie bolesnego dogadywania się między grupami w sprawie planów.
_________________
Lucy, i'm home...
 
 
     
Otai 
Kapitan not-so-Marvelous



Wiek: 30
Dołączyła: 01 Lip 2010
Posty: 2065
Skąd: z pudełka
Wysłany: 2011-10-02, 13:55   

Ja to sobie obmyślałam i wyszło mi tak - menu górne bym zostawiła, zarówno podział na kraje jak i trwające i zakończone - to tylko kilka kliknięć, a dzięki nim nie ładują się kilometrowe tabelki i nie ma takiego obciążenia dla transferu i ludzi z wolniejszym netem.

I może zamiast najnowszych planów jednak te uwagi? Moje propozycja wyglądałaby tak, jeśli miałabym ją zobrazować graficznie.


Tu na innym serwerze, jakby się imageshack za długo ładował
http://i55.tinypic.com/349cpaq.jpg

W ten sposób wpisywałoby się wszystkie wymagane teraz informacje itp. na jeden raz. Żadnych innych stron, to co by zostało to przerzucanie trwających, zakończonych itp. raz na jakiś czas, ale to Arasz robi regularnie teraz więc nie powinno być problemów, jeszcze jakieś 2 osoby się znajdą na pewno.

Chyba, ze robimy podział rocznikowy tak jak na d-addicts pod tym względem, to wtedy można tabelkę rocznikową zamienić na status tłumaczenia, bo tam jest podział na kraj i rok, a u nas byłby na kraj i status tłumaczenia.
_________________

Super Sentaie robią mi sieczkę z mózgu

Moje postępy w pracy | Gekiuma Henshin blog - zapraszam

OGARNIAM ŻYCIE, WRÓCĘ TO BĘDĘ
 
 
     
Preity 
Szara eminencja



Wiek: 37
Dołączyła: 01 Lip 2010
Posty: 541
Wysłany: 2011-10-02, 15:26   

Moja propozycja wygląda tak:
Tłumacze mieli by obowiązek pilnowania dwóch stron - tej na której zgłaszają plany (był by to odpowiednik obecneych Najnowszeych planów oraz tej gdzie wpisują kolejny wydany odcinek. I tyle.

Z tłumaczeniami na wiki były by dwa zestawy stron (z podziałem na kraje). Lista projektów ukończonych oraz tabelki rocznikowe w których były by plany i projekty trwające oraz ukończone. Aktualizacją tych stron zajmowały by się wyznaczone osoby.
_________________
Lucy, i'm home...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11